Voor een kassaticket of een verzameling kassaticketten kan u een factuur bekomen.
Om praktische redenen kan u aan de toonbank een verzamelomslag vragen.
Meestal is dit voor kleinere bedrijven die een BTW kwartaalaangifte doen.
Je vult de gevraagde gegevens in.
Je bekomt je geglobaliseerde factuur voor het einde van de gewenste maand, zonder detail op lijnniveau.
Gelieve dan ook op te geven in welke maand dit dient te gebeuren; maart, juni, september of december.
Je kan aanbieden tot ten laatste de 25ste van de maand indien in de gekozen maand moet opgemaakt worden.
Alle originele kassaticketten dient u voor te leggen.
Je berekent zelf het totaal.
Je splitst zelf uit in de productgroepen met het overeenkomende bedrag.
- bouwmaterialen
- ijzerwaren
- gereedschappen
- verven
- sanitair
- electro
Je geeft eventueel op wat het doel is van deze facturatie:
- Gewoon, als bewijsstuk
- voor een renovatiepremie
- voor een isolatiepremie
Je geeft de nodige gegevens op:
- naam van de firma
- adres van de firma
- BTW-nummer
- contactpersoon
- zijn telefoonnummer
- emailadres voor de verzending
Wat kan niet?
- De factuur in het verleden op maken.
- De factuur ongedaan maken of wijzigen.
- Reeds gefactureerde kassaticketten opnieuw aanbieden voor een nieuwe facturatie.
- Het is niet mogelijk een opgemaakte factuur van naam en/of BTW-nummer te wijzigen eens deze opgemaakt is.
Je verklaart hierbij dat je de werkwijze correct volgt.
Je verklaart tevens dat het totale bedrag overeenstemt met het totaal van de ingesloten ticketjes.
Aan elke toonbank kan je deze aanvraag indienen. Inlichtingen hierover bekom je via boekhouding
De originele kassaticketten blijven ter inzage op onze burelen tot één jaar na de factuurdatum.
Natuurlijk kan je bij elke aankoop automatisch een direct-factuur bekomen.
Wil je deze onmiddellijk in je postbus? Ook dat kan! Vraag ernaar.
boekhouding@dbh.be